Assessorament a Entitats i Associacions


Les associacions són persones jurídiques privades constituïdes per tres o més persones que s'uneixen de manera voluntària, lliure i solidària per aconseguir, sense afany de lucre, una finalitat comuna d'interès general o particular i es comprometen a posar en comú llurs coneixements, activitats o recursos econòmics amb caràcter temporal o indefinit.

Les reformes fiscals que últimament s’estan duent a terme, tenen també en el seu punt de mira a aquest tipus d'entitats. Per tant tot apunta a que sigui aconsellable complir de forma més escrupolosa amb les obligacions establertes. 

Gestió Comptable

  • Introducció de totes les factures d’ingressos i despeses. Seguiment de l’emissió de factures
  • Introducció i anàlisi  de la comptabilitat segons el tipus i necessitat del client
  • Entrada d’assentaments comptables i tancament comptable.
  • Control dels centres de cost.
  • Confecció del balanç de situació i comptes de resultats.
  • Control pressupostari i llistats de desviacions.
  • Lliurament del Llibre del Major, del Diari i balanços finals.
  • Revisió de la comptabilitat:
  • Revisió del Major.
  • Revisió dels centres de cost.
  • Revisió del balanç de situació i comptes de resultats.
  • Assessorament per al tancament comptable.
  • Proposta de rectificacions o de millores en l'entrada d'assentaments.
  • Confecció dels Comptes Anuals: balanç de situació, comptes de resultats, estat de canvis en el patrimoni net, confecció de la memòria econòmica.
  • Confecció de la Memòria d'Hisenda: rendes exemptes i no exemptes, ingressos, despeses i inversions per projectes o activitats, aplicació de les rendes i retribucions als patrons o representants, etc.
  • Gestió econòmica i comptabilitat: definir el pla comptable, balanços i tancaments, quadre d’amortitzacions, gestió del pressupost i gestió de la tresoreria.
  • Auditories i justificació de comptes.

Gestió Fiscal


El Servei Fiscal inclou la confecció dels models tributaris que l’entitat hagi de presentar a la hisenda estatal o a les hisendes locals:

Realització i presentació dels impostos trimestrals que impliquen a l’entitat

  • Impost de Societats (IS)
  • Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
  • 'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF).

Preparació dels resums anuals, impostos i obligacions fiscals

  • Model 110. Declaracions de retencions de l'IRPF: treballadors i professionals.
  • Model 115. Declaració de retencions de l'IRPF: lloguers.
  • Model 180. Resum anual de retencions de l'IRPF: lloguers.
  • Model 190. Resum anual de retencions de l'IRPF: treballadors i professionals.
  • Model 182. Declaració de donatius..
  • Model 303. Declaració trimestral de l'impost sobre el Valor Afegit (IVA)
  • Model 390. Resum anual de l'IVA.
  • Model 210. Declaració de l'Impost de Societats.
  • Model 202. Declaració de pagaments a compte de l'Impost de Societats.
  • Model 347. Declaració anual d'operacions amb tercers superiors a 3005,06 euros.
  • Impost d’Activitats Econòmiques (IAE)

Serveis d'assessorament jurídic

Assessorament i recolzament legal, ja sigui puntual o continuat, en matèries relacionades amb qualsevol dels àmbits del dret i amb els tràmits que ha de fer l'entitat.

  • Assessorament i recolzament jurídic.
  • Redacció i modificació d'estatuts.
  • Regularització de la situació legal, documental i registral de l’entitat.
  • Tràmits de constitució i dissolució d’entitats.
  • Instàncies, certificats, contractes, fiscalitat de les entitats i les seves obligacions tributàries.
  • Documentació relativa al voluntariat.
  • Assegurances per a les entitats.
  • Renovacions de Junta Directiva i comunicació al Registre.
  • Tràmits per al canvi de domicili i de denominació davant el Registre i Hisenda.
  • Revisió dels llibres oficials obligatoris.
  • Preparació i revisió de documents legals.
  • Revisió i assessorament sobre contractes de prestació de serveis, de lloguer, etc.
  • Assessorament en Protecció de dades personals.
  • Assessorament en declaració d'Utilitat Pública.

Gestió laboral

Serveis:

  • Confecció de nòmines.
  • Altes, baixes i variacions de treballadors.
  • Contractes de treball.
  • Assessorament sobre bonificacions.
  • Confecció de butlletins de cotització (TC).
  • Impost sobre la Renda de les Persones Físiques IRPF Trimestral i anual (models 110 i 190).
  • Certificats de Retencions de treballadors.
  • Comunicats d'accidents de treball.
  • Certificats d'atur.
  • Liquidacions i quitances

Obligacions documentals

  • Llibre de caixa (entitats sense obligació de presentar IS)
  • Llibre diari i llibre d'inventaris i comptes anuals (entitats obligades de presentar IS)
  • Llibre d'actes
  • Llibre d'associats
  • Llibre de voluntaris

Obligacions registrals

  • Presentació al Registre de la documentació
  • Certificats
  • Modificació de dades

Gestió del Voluntariat

  • Assessorament
  • Preparar la documentació necessària per gestionar el voluntariat
  • Elaboració del Llibre o registre dels voluntaris
  • Elaboració del document de compromís amb el voluntari
  • Contractar assegurança
  • Pla de voluntariat
  • Pla de formació

Assegurances de l'entitat.

Assegurança de responsabilitat Civil

Assegurança d'accidents per a voluntaris

  • Assessorament sobre el tipus d'assegurança
  • Assessorament sobre les cobertures i la normativa aplicable
  • Contractació i tramitació de l'assegurança.
  • Gestió de sinistres per a les pòlisses contractades.

Compliment de la LOPD

Llei de protecció de dades

  • Inscripció de fitxer/s en l'AEPD (Agència Espanyola de Protecció de Dades)
  • Elaboració del document de seguretat
  • Anàlisi i diagnòstic del grau actual de compliment de la Llei i de les mesures de seguretat existents.
  • Recollida d'informació necessària per a l'inici del procés d'adaptació.

Elaboració de la documentació legal necessària:

  • Document de Seguretat actualitzat sobre la base del LOPD 1720/2007
  • Manual de Protocol ARCO
  • Manual de mesures de seguretat
  • Manuals d'empleat per perfils
  • Contractes de confidencialitat amb empleats i / o usuaris
  • Contractes de confidencialitat amb encarregats de tractament i contractes de cessió de dades.
  • Clàusules i circulars informatives
  • Elaboració del cartell obligatori de zones vídeo vigilades (si fos el cas)

Compliment de la LSSICE

Llei 34/2002, de 11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic

  • Adaptació / Revisió LSSICE lloc web
  • Inscripció AEPD fitxer formulari de contacte web
  • Redacció / Revisió Avís Legal
  • Redacció / Revisió Política de Privacitat
  • Redacció Clàusules legals formulari contacte web
  • Redacció Clàusules legals correu electrònic / publicitari
  • Model de Avís i Política de Cookies

Legislació aplicable.

Lleis que afecten a les associacions

  • Llei 4/2008 del Llibre III del Codi civil de Catalunya.
  • Estatut dels treballadors.
  • Llei del Voluntariat.
  • Llei de protecció de dades.
  • Llei de transparència.
  • Altres normes a tenir en compte.
  • Art.19.2.b Llei 9/1993 del Patrimoni cultural català.
  • Llei de Prevenció de Blanqueig de Capitals
  • Llei de Mecenatge
  • Qualsevol altra qüestió o dubte que tinguin les entitats.
Sol.licitar més informació

 

Powered by WordPress | | Designed by: video games | Thanks to game news and Webdesign Berlin